Smyslohrátky jsou nový program na úterní dopoledne

Smyslohrátky jsou nový program na úterní dopoledne

27.09.2021 -
Smyslohrátky v Krtečku mají za úkol podpořit dítě v jemné i hrubé motorice, zlepšit koordinaci a zpracování smyslových vjemů především prostřednictvím hry. Všechny činnosti jsou přizpůsobeny věku. V neposlední řadě bychom chtěli zdravě podpořit i odbourávání primárních reflexů pomocí jednoduchých pohybových aktivit.

Naší snahou v rámci všech programů mateřského centra je poskytnout dětem, které navštěvují Krtečka, kvalitní neurovývojovou péči v období, kdy je vyvíjející se mozek nejcitlivější, kdy se tvoří nejvíce synaptických spojení, tedy od narození do tří let věku.

Přijďte si to zkusit každé úterý od 10.00 hod..

Nápad na Smyslohrátky zrál delší dobu. Měla to být aktivita hlavně pro rodiče s dětmi. V naší herničce zásluhou sponzorských darů manželů Benešových máme spoustu pomůcek pro nejmenší z Montessori dílny a fyzioterapeutka Kamča Benešová, která s námi spolupracuje, je sama pořídila a využívá na Cvičení pro rodiče s dětmi a Hravou jógu pro děti.

Přípravu programu si vzala na starost koordinátorka centra Marie Vršanová, která má bohaté zkušenosti s waldorfskou pedagogikou, speciální pedagogikou, dětskými a kojeneckými masážemi a také chirofonetikou. Také absolvovala Montessori seminář pro děti 0-3 roky. Protože nemáme praktické zkušenosti konkrétně s Montessori pedagogikou, nazvaly jsme tyto dílničky Smyslohrátky, které jsou inspirované Montessori a waldorfskou pedagogikou. Rádi bychom takto podpořili u rodičů povědomí o Montessori pedagogice.

Máme pro vás nachystané dílničky či stanoviště, kde si můžete s dítětem natrénovat a vyzkoušet různé dovednosti. Malé dítě není zpočátku schopné udělat nachystané aktivity samo ani u toho dlouho vydržet. Proto je z počátku potřeba, aby rodič dítěti vše vysvětlil a ukázal. Dítě se učí pomocí nápodoby z příkladu rodičů. Je potřeba, aby malé dítě vidělo průběh celé aktivity od začátku do konce i s úklidem. Rodič se zase učí své dítě pozorovat a odhadovat, kdy dítě přestává hra bavit a ukončit činnost včas, včetně toho úklidu. Teprve postupem času dítě dospěje k tomu, že zvládne tyto hravé činnosti dělat samo.